Aus den Medien...

  • Um in der schönen, hochqualitativen und makellos verkitschten Welt der automobilen Upperclass zu bestehen, müssten sie eigentlich die badges von den alten Kisten entfernen.

    Die Zukunft wird großartig!

  • " Das Geschäft hat der chinesische Eigentümer im vergangenen Jahr in zwei Einheiten aufgeteilt: das traditionelle Verbrennergeschäft mit Sitz in Norfolk als Lotus Car und den Bereich Lotus Technology, der sich auf Elektrofahrzeuge und Lifestyle konzentriert und in China ausgebaut werden soll."


    Wann will LOTUS noch mal den letzten Verbrenner bauen ?,...................... und wann geht dann in Hethel das Licht ? :(


    Das ist ja mehr Taktik als Strategie. ;(

  • drum: jetzt schon mal über nen elektro nachdenken und sich mit der thematik beschäftigen als dann plötzlich als dinosaurier mit einer technologie konfrontiert werden die den eigenen horizont bei weitem übersteigt

    Ist die Straße nass, Fuss vom Gas.

    Ist die Straße trocken, drauf den Socken!

  • Was ärgere ich mich, dass ich immer wieder die Driver Academy vor mir hergeschoben habe. Werksbesichtigung lohnt ja wohl nicht mehr ;(

    das kommt drauf an, was du erwartest und womit du es vergleichen kannst -


    wenn du dir die bisherige Produktion angeschaut hast und diese mit weiteren vergleichst, dann hättest du nie einen neuen Lotus bestellt.. ;)


    andererseits, wo hattest du mal die Chance, so viele Farben parallel zu vergleichen ^^


    Driving Academy war klasse

  • Naja, ne MK1 hat seinerzeit so 204 Arbeitsstunden gebraucht, wie ich die Tage in dem klasse Buch lesen durfte. Quasi Zeitlupe. Denke schon, dass man da etwas mehr zu sehen bekommen hat, als in Wolfsburg ;) Ob ich dann noch ne Neue bestellt hätte :D Vermutlich ja. Vielleicht hätte ich ja den Menschen getroffen, der damals bei meiner neuen Sport 220, mit der Laubsäge den Auschnitt um die Gurtbefestigung ins GFK gezaubert hat. Wieviele Montage haben die so in der Woche?


    So viele Farben sind nicht mal in einer M&M Packung :D


    Dann muss ich doch mal so langsam Academy buchen...

    Si vis pacem para bellum

  • Sehr schöne Doku, nicht vom Titel abschrecken lassen:


    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Si vis pacem para bellum

  • External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Si vis pacem para bellum

  • Lotus macht mehr ernst~


    External Content twitter.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Piccadilly store directly opposite iconic Ritz Hotel will open this autumn – the first of many in major world cities
    Two-storey site includes three-car showroom, the perfect shop window for Eletre, Emira and Evija
    Lotus Mayfair will serve as London home for Lotus Advanced Performance division

    Hethel, UK – 28 April 2022 Many of the world’s best-known premium and luxury brands, automotive and beyond, have a retail presence in London’s upmarket Mayfair district. Later this year Lotus will join them.
    The company is to open its first ever global store at 73 Piccadilly, on the corner of Berkeley Street and directly opposite one of the most famous buildings in the UK’s capital city – the iconic Ritz Hotel. More such stores are planned for major cities around the world.
    Currently under construction, the all-new Lotus store’s prime position makes it the perfect location to offer direct sales of Lotus cars to customers. As a brand beacon it will boast more than 450m2 of stunning retail space over two floors and serve as the perfect shop window for the Eletre hyper-SUV, the Emira sports car and the Evija hypercar.
    The ground floor has space to show three Lotus cars in a spectacular environment and will include a full Lotus merchandise retail outlet. Below will be a VIP lounge for visiting customers – existing or future – and a full Lotus digital configuration suite. The store will also provide a discreet London home for clients of Lotus Advanced Performance, the bespoke and experiential division of the business launched earlier this year.
    The store will open in the autumn with a launch event, celebrating the latest milestone in the ongoing transformation of Lotus from a UK sports car company to a global performance business and brand.
    Geoff Dowding, Executive Director, Sales and Aftersales, Lotus, commented: “This flagship facility will allow anyone to see our exciting three-car range, understand our brand, speak with a Lotus Expert, configure a car using state-of-the-art digital e-commerce technology and even reserve it through our recently launched e-commerce platform.”
    He added: “As this is the first of our global stores and as it’s in the very centre of London, we fully expect Lotus Mayfair to attract many visitors from around the world. As such, it will play host to some of the most amazing Lotus cars from today and yesterday – including from our legendary racing past – as well as a packed calendar of events at the store.”
    News of the forthcoming Lotus Mayfair store was shared earlier this week with more than 300 representatives of the Lotus international network at the brand’s first Global Retailer Conference since the launch of the Vision80 strategy to transform the business and brand. Staged at Hethel, UK – the home of Lotus since 1966 – to showcase the Norfolk site’s £100million redevelopment, VIP guests had travelled from as far away as New Zealand and Hawaii for a deep dive into the future of Lotus. They were among the first in the world to drive the critically acclaimed Emira, the last petrol-powered car from Lotus, and were given a thrilling glimpse of exciting new products to be launched in the coming months.

  • Schön, gab es aber auch unter Bahar schon...
    Gut dieses Mal ist da mehr dahinter...aber trotzdem im Herbst kannst Du Dir dann Autos ansehen, die es ein Jahr später vielleicht zu kaufen gibt. Vielleicht die Emira schon früher.
    Schön das etwas passiert...
    Für mich ist es persönlich nichts mehr und ich bin wahrscheinlich auch nicht mehr die Zielgruppe.
    Aber bevor ich mir ein Eletre kaufe wird es ein neuer Defender...